catch up with me


Nu var det några dagar sedan jag bloggade för jag har varit sjuk. Blev dålig i onsdags sedan blev det bara värre frammåt helgen. I fredags kväll åkte jag in till akuten på östra för att kolla upp varför febern som var 39,6 inte gav med sig ens med tabletter och jag ständigt mådde illa, var ljus-/ljudkänslig, knappt kunde böja nacken och hade huvudvärk som tog kål på mig.

Jag fick vita sjukhus kläder (inte smickrande!) och de började ta blodprover, syreupptagningsförmåga, blodtryck och så satte de en nål i höger arm som jag sedan fick dropp genom. De körde in mig på ett rum där mamma och pappa satt med mig i nästan 2 timmar medans vi väntade på svar hit och dit. Jag var så nere att jag knappt kommer ihåg det där. Kommer ihåg att britsen var för j*vla hård att ligga på efter ett tag och det värkte i hela ryggen.

Sedan fick jag en stång med hjul att sätta droppen på som jag fick hålla i när jag gick upp till toan. Kändes ganska så hemskt att se sig själv sådär men jag var inte så rädd, det var ju "bara" feber..

När klockan började närma sig halv 2 fick jag reda på att jag skulle bli inlagd för observation då de inte visste vad som var fel med mig. En vaktmästare rullade iväg mig genom sjukhuset, upp genom hissen till våning sju och mamma och pappa följde med. Jag fick en mer riktig säng och sköterskor började pyssla om mig. de var rara. Mamma och pappa åkte hem vid 02.00 för att låta mig få lite sömn, lättare sagt än gjort när man har en slang inkopplad i armen som du är livrädd för att råka slita ut i sömnen och ute i koridoren piper maskiner och annat. Jag sov i alla fall i 3,5 timme sedan var det dags för kontroll igen. Halv 6 tog de nya blodprover, blodtryck och temp.

Klockan halv 10 på morgonen kom läkaren in för att prata med mig och lyssna på hjärta/ lungor. Hon sa att läkaren igår tyckt sig höra ett blåsljud på hjärtat men hon hörde inget. tack och lov. det gjorde mig jätte orolig!

Resten av denna dag kollade sköterskorna till en hela tiden, tog prover och jag ägnade mig mest åt att vila,sova,försöka få i mig vätska, roas av tanten som låg mitt emot mig (hon var allt ett krutpaket) och bläddra i mode tidningar. Klockan 1 kom mamma och höll mig sällskap och halv 4 fick jag komma hem.

Allt går åt rätt håll nu och jag är bättre :)
Nu tycker jag att det är nog om allt elände! snart kommer lite mode iställer, för det gör mig glad!

SMACK / Jess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0