Håll inte tillbaka !

Jag tycker det är så otroligt viktigt att visa och berätta för de man älskar att de betyder en massa för en. Vi människor är så dåliga på det och det är synd. Jag tycker inte att folk borde hålla igen så som man gör, jag gör det själv. Men varför inte bara visa sina känslor? Visa din kärlek, omtanke och uppskattning. Vi har en tendens att börja uppskatta det vi inte längre har, alltså ta saker förgivet och sedan sakna det när det är borta.

2 exempel som jag själv tycker är ganska löjliga egentligen är michael jacksons död och även det aktuella dödsfaller Patrick swayne. Visst, de var uppskattade under sin livstid men inte förns efter deras död kan folk visa sin uppskattning! Tycker det är så sjukt att man efter någons död ska börja tänka till, varför inte tidigare?

Vi är helt enkelt för rädda för att förlora och väljer därför att inte riskera något. Visst, man kan förlora, det gör vi alla i livet, flera gånger, men den som vågar satsa mer vinner mer. Ångra aldrig någonting du gjort, ångra bara det du aldrig gjorde..

Livet är alldeles för kort för att hålla tillbaka och gå miste om kärlek & vänskap, Våga visa din uppskattning och ge dina nära en komplimang lite oftare! det ska i alla fall jag försöka göra.

Favorit låten "loving you" med Pauline passar bra här :) lyssna

LOVE your Jess.

Kommentarer
Postat av: Amina

EXAKT; lev livet med glädje kärlek och respekt!!!

2009-09-16 @ 22:29:53
Postat av: britta

JAG ÄLSKAR DIG<3 håller med, det sägs för sällan :)

2009-09-16 @ 22:32:13
URL: http://brittac.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0