men hallå.. ?

Satt just och läste på framsidan av GP och möts av rubriken "Unga kriminella sänds utomlands" i artikeln står det att kommunen vill göra en satsning värd 1,5 miljoner som går ut på att unga kriminella ska skickas utomlands till Nicaragua i ett år, bo i polisfamiljer och jobba där Ideellt. De ska under sitt år där blogga och filmas så att de kontrolleras att de sköter sig och att de gör framsteg. Förhoppningen från Politikernas sida är att dessa ungdomar ska komma tillbaka som "skötsamma samhällsmedborgare".

Själv tycker jag detta låter galet ! helt konstigt..vilken särbehandling alltså, varför skulla unga som kommit på fel spår må bättre av att tvingas till andra sidan jorden, bo med okända människor och dessutom behöva dokumentara det de gör? jaja, har inte läst hela artikeln, det kan du göra på; http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=517849

Vad tycker ni om detta ?

Nu ska jag göra mig iordning för praktiken, börjar 10.30 idag :) Ikväll är det träning som gäller, 1,5 timme .

Love jesss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

nu sitter jag på grand hotel och surfar på mobile och käkar middag, en grillad kyckling och potatissallad haha saknar dig !

2009-09-17 @ 17:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0