Min träning

Som en del av er redan kanske vet så tränar jag ju en del löpning. Det gör jag för att jag mår bra av det, och jag älskar att pusha mig själv (är expert på att tävla med mig själv) och gillar känslan efter, när man rivit av ett 1-mils pass. Men jag löptränar ju också kontinuerligt för att jag anmält mig till Gbg-varvet år 2013 och det ser jag verkligen som en utmaning!
 
Igår var jag och jonas ute och joggade på förmiddagen och det var en riktigt idyllisk höstdag! Luften var kall och klar, solen sken och värmde faktiskt! Vi joggade till slottskogen, runt där, genom majorna, runt i slottskogen igen och sedan fortsatte jag till vasaplatsen där jag stannade. Då hade jag sprungit 12,4km på drygt 1h 12min. Inte en särskilt bra tid men det var längden på denna löprundan som jag var ute efter. Dessutom kämpade jag mot fruktansvärd håll de första 4-5 km (men som sagt, jag är tävlningsinriktad och hatar att ge upp så jag fortsatte)
 
Idag eller imorgon bör min bok komma också som jag köpt. "Bli en bättre löpare - med Malin Ewerlöf" Ska bli spännande och se om den kan ge mig konkreta tips och motivation för att förbättra min löparteknik och min målinriktning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0