Energy bars

Ett utav dagens projekt; baka energibars. Dem blev super goda! Perfekta innan/efter ett träningspass eller som mellanmål när man vill ha snabb energi!
Jag valde att utgå ifrån ett recept men sedan ta i det som jag själv gillar/hade hemma vilket var;
1 dl Havregryn
1 mskPuffat ris
1 tskPumpafrön
1,5 msk Gojibär
2 msk Torkade blåbär
1 dl Torkade aprikoser
2 msk Kokosflingor
2 msk Honung
2 äggvitor
1 msk Jumborussin
1 dl Hasselnötter
100g 72% mörk choklad över
Mixa allt och bred it på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i ca 20-25 min på 125 grader. låt svalna och smält ev mörk choklad och häll/ringla över.

Detta blev för mig ca 12 bars


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0